טיפולים

קורס גרפולוגיה ופענוח ציורים

קורס גרפולוגיה ופענוח ציורים

סדנת פענוח ציורים וגרפולוגיה מעניקה לכל מתעניין ידע רחב על צבעים, סימנים, אותיות ושרבוטים המצויים על דף הנייר, בכל גיל ובכל שלב התפתחותי בחיים. פענוח ציורים, זאת המראה המשקפת את תכונות האופי, את המימוש בפוטנציאל של כל משתמש בדף הנייר, את הרקע המשפחתי ואת האפשרויות העומדות בפני האדם. הסדנה כוללת עשרה מפגשים ראשונים של איסוף אינפורמציה. כל מפגש מתחיל בחווית ציור כל פעם בנושא הנלמד באותו השיעור, כך שהחומרים יופנמו מיידית. כידוע, חוויה מעוררת את הזיכרון ומשאירה אותו בתאי המוח. אחרי הסדנה הזו ניתן להצטרף לקבוצות עבודה מעשית בהן מתמקצעים באבחון מול מקרים רבים ומגוונים הן של התלמידים והן דוגמאות אותן יביא המנחה כדי להראות ציורים מאתגרים ופתרונם.

 

נושא ראשון: מתחילים בדף הנייר. מבינים את הכיוונים באיזה צד הדף מלא ובאיזה אופן, מה התקשורת בין הציורים האם הם נוגעים אחד בשני או האם מרוחקים וביניהם שטח לבן גדול? מה הדיאלוג שנוצר בין הסימנים השונים, גודלם, צורתם והחוזק שהם מופיעים על הדף?

נושא שני: נחווה את משמעות הצבעים, נלמד על האיכויות של כל גוון וצבע, נבין מה חשיבות הבחירה ובאיזה שלב יש לאפשר לפעוט לבחור באופן עצמאי את הצבע איתו הוא רוצה להפגין את רגשותיו ותכונותיו על הדף.

נושא שלישי: נתחיל לשרבט כדי להבין מה משמעות הצורות. האם יש הבדל בין קו ישר לבין קו מעוגל? האם שרבוט של נקודות הוא זמני או אולי הוא משקף תכונות אופי שיש לשמר. מדוע הבוגרים מכנים את השרבוט הילדי קשקוש ומה החשיבות של התייחסות מעודדת כבר בשלב הראשוני של המפגש של הצבע עם הדף.

נושא רביעי: נעבור מהשרבוטים אל השלב הראשוני של הציור. שלב השרבוטים הוא אוסף של צורות חלקן פתוחות וחלקן סגורות. בשלב של תחילת הציור לומד המצייר ליצור הפרדות וליצור צורות מוגדרות. על מה מצביע השינוי, מהו הציור הראשון ואיך הוא יתפתח בשלבים הבאים?

נושא חמישי: בתים. איזה סוגי בתים בוחרים הילדים לצייר ומדוע רוב הילדים מציירים בית חד קומתי "וילה" למרות שרובינו גרים בבניינים? האם ישנה משמעות לציור תלת מימד ואיך נדע באיזה כיוון נפתחת הדלת? מה משמעות הנוף שמצויר מסביב לבית? מה בוחר המצייר להוסיף כדי להראות קשרים חברתיים ומשפחתיים.

נושא שישי: נחווה את העץ. ממה מורכב עץ כולנו יודעים. האם כשאנחנו מציירים עץ תמיד נצייר את כולו? כשלא נצייר חלקים מסוימים, מה זה ילמד אותנו על המצב בו אנו נמצאים? נבין מה משמעות כל חלק ומדוע נאמר שהאדם עץ השדה.

נושא שביעי: דמויות. ציור דמות עם ידיים ועם רגליים או בלעדיהם? האם יש הבדל ומה משמעות הוספה או החסרת איברים בציור?

נושא שמיני: שרבוטי מבוגרים. בדומה לשרבוט הילדים גם בשרבוט הבוגר התוצאה אינה מתוכננת. היד משרבטת ומטיילת על הפינה של הדף ומתפשטת לשאר הדף. מה ניתן ללמוד על המשרבט ולמה עוזר השרבוט?

נושא תשיעי: הגרפולוגיה. במהלך המפגשים נעבור ונחווה את האותיות העבריות שלכל אחת מהן יש העוצמה הגדולה שלה. אותיות הדפוס ניתנו לנו עם קבלת התורה! מאיפה הגיעו אותיות הכתיב? בנושא זה נקשור את האותיות לצבעים, לצורות, למעשים וליכולות.

נושא עשירי: הדגש בסדנה יהיה על אבחון תומך ומפרגן ! נלמד להשתמש בכלי האבחון בכפפות של משי. איך נעצים ונעזור למאובחן להשתמש בקישוריו ולכוון אותו ליכולות והמעשים עימם יתקדם.

 

בסיום הקורס תלמידים שיבחרו לחזק את הצד המעשי בתיאוריה זו, מוזמנים להצטרף לקבוצות עבודה מעשית בה משתפים בציורים ומפענחים יחד אחד את השני וגם ציורים רבים ומגוונים אחרים.

 

הקורס מתקיים בת"א בקבוצות קטנות ואיכותיות (יש חניה בשפע).

עלות סדנה: 2.200 ש"ח ל - 18 מפגשים, 54 שעות לימוד מלאות, 180 דקות בכל מפגש.

מועד תחילת הקורס הקרוב: 25 לאפריל 2015 בשעה 19:00 בערב

קורס בוקר: 28 ליוני 2012 בשעה 9:30 בבוקר

בסיום הקורס יקבלו המונחים תעודת סיום קורס.